Vereningd Koninkrijk binnenstebuiten: de beurt is aan Wales!

Dag 1: een crimineel lekkere hamburger en kokmeeuwenmishandeling

Zitten ze hoor, de Harry's, in de knusse achtertuin van Mark & Ying. Wat we aan het doen zijn? Vooral aan het uitbuiken van de hamburger die als het aan ons ligt, zijn eigen Michelin ster verdient. Vermoedens bestonden dat de kok de hamburgers persoonlijk eerst in Aberdeen (de vleesliefhebber weet waar ik het over heb) is wezen halen. Duurt even, heb je ook wat.

Alles prima verlopen vandaag. Omstreeks 9u de snelste weg uit Nederland gepakt, met de boot naar Dover vanuit Dunkerque in het kielzog. Weinig over te melden. O nee, wacht: de KTM heeft mij vandaag op enigszins subtiele wijze laten dat hij zéker geen Japanner is. Heb ik onlangs iets te hard geroepen in zijn bijzijn ofzo? Gevoelige jongens, die Oostenrijkers. Wat er aan de hand was? Voor vertrek tanken we de stalen rossen altijd vol, zo ook dit keer. Nu heeft een full-options mooiboy als de 1190 Adventure natuurlijk een benzinemeter, die zakt naarmate de tank leger raakt. Behoeft weinig uitleg denk ik zo. Maar, na 100km had ik nog steeds alle streepjes vol. En na 200km ook. Nu wil ik niet zo ver gaan om de KTM een drankorgel te noemen, maar een geitenwollensokken dragende veganist is het nou ook niet bepaald. Het probleem: in de benzinetank van deze motor zit een soort staaf met een vlotter, die bij een volle tank bovenin drijft en onder normale omstandigheden met de benzine meezakt. Maar nu niet: hij blijft bovenin hangen, dus de benzinemeter denkt dat de tank vol zit.

De oplossing? Gewoon even twee uur aan boord parkeren van de DFDS lijn van Dunkerque naar Dover en voilá: problem solved. En toen? Na aankomst in Dover hebben we nog een kleine route richting Canterbury gereden. Gewoon omdat het kan. En omdat we anders aan de vroege kant in onze B&B waren. Toch een kleine 30km gepakt om even de eerste kennismaking met het linksrijden te pakken. Vervolgens hartelijk welkom geheten in onze B&B door de eigenaren Mark en zijn vrouw Ying. Maar dat vervaagt allemaal bij het hoogtepunt van de dag: de hamburger die we ons beiden het zwijgen oplegde, terwijl de delicate avondzon voor de met haar laatste warme zonnenstralen van deze geslaagde dag onze boeventronies verwarmd. De lat wordt wel direct hoog gelegd voor de rest van de week. Man, man, man.

En of het allemaal al niet gek genoeg was, schopte Dré bij het teruglopen over de boulevard tegen een kiezelsteentje, die uiteindelijk werd gekopt door de gevederde pechvogel. Kwestie van verkeerde plek, verkeerde tijd. Morgen even 250km snelweg, om dan bij Swindon van de motorway af te draaien en de Cotswolds te ontdekken. Groetjes thuis allemaal!

Andrea

Zo leuk geschreven weer! Ik wens jullie enorm veel plezier (en veel veilige kilometers)! :) xxxx

Jan van IJpen

Ziet er goed uit boys, veilige en mooie reis verder.
Jan en Anneke

Edwin

Veel plezier, enne je zit toch altijd al op de linker baan:)

Lenie

Het is weer een prachtig verhaal,net zo sappig geschreven als de hamburger op jullie bord. Veel plezier samen.

Groetjes Bas & Lenie.

Mumsie

Ben niet alleen jaloers op jullie reis, maar ook op de temperaturen en het allermeest op de manier waarop je jullie avonturen opschrijft, als ik een petje had deed ik t af, complimenten hoor, veel plezier nog verder, dikke kus voor beiden.